Werken bij MediRisk

Over MediRisk

MediRisk is een onderlinge verzekeraar van zorgorganisaties voor patiëntveiligheid en medische aansprakelijkheid, gevestigd in Utrecht. Wij werken zonder winstoogmerk. Bij ons zijn de klanten (vooral ziekenhuizen) ook de eigenaren (leden). Zij hebben MediRisk meer dan dertig jaar geleden opgericht om medische aansprakelijkheid betaalbaar en verzekerbaar te houden. Op dit moment is ongeveer de helft van de algemene ziekenhuizen bij MediRisk aangesloten. Daarnaast zijn ook andere zorgorganisaties aangesloten, zoals ZBC’s, huisartsenposten, diagnostische centra en GGZ instellingen.

Getalenteerde mensen

De kracht van MediRisk is de combinatie van een complete verzekering gekoppeld aan zorgvuldige claimbehandeling en medisch risicomanagement. Ons streven is het verminderen van schade. Door het unieke karakter van de onderlinge waarin ziekenhuizen zich verenigd hebben om zowel samen de kosten te dragen als inzicht in risico’s met elkaar te delen, is dat ook realiseerbaar. Ons team bestaat enerzijds uit schadebehandelaars en gespecialiseerde juristen die worden bijgestaan door medisch adviseurs in alle specialismen. Anderzijds werken er bij MediRisk preventieadviseurs en analisten met verschillende achtergronden en specialisaties. Denk vooral aan expertise op het gebied van patiëntveiligheid, risico- en klachtenmanagement en zorgdata.

MediRisk is altijd op zoek naar getalenteerde mensen. Voor een open sollicitatie kun je contact opnemen via onderstaande knop.

Open sollicitatie

Compliance Officer 2e lijn

Niet alleen beleid formuleren maar ook medewerkers involveren

Wij zoeken een compliance officer die niet alleen beleid formuleert, maar medewerkers ook involveert. Iemand die de brug weet te slaan tussen theorie en praktijk en niet bang is om zelf het initiatief te nemen. Lijkt dit je wat? Kom dan eens praten.

Wie zijn wij?
MediRisk is een onderlinge verzekeraar van zorgorganisaties voor patiëntveiligheid en medische aansprakelijkheid, gevestigd in Utrecht. Wij werken zonder winstoogmerk. Bij ons zijn de klanten (vooral ziekenhuizen) ook de eigenaren (leden). Op dit moment is ongeveer de helft van de algemene ziekenhuizen bij MediRisk aangesloten. Daarnaast zijn ook andere zorgorganisaties aangesloten, zoals ZBC’s, huisartsenposten, diagnostische centra en GGZ instellingen.

Wij zijn een nichespeler op het gebied medische aansprakelijkheid met veel hoog opgeleide professionals met specialistische kennis. De lijnen zijn kort en er is veel ruimte voor eigen initiatief. Daarmee komt ook veel verantwoordelijkheid. Samenwerken staat centraal bij MediRisk.

Wat ga je doen?
Wij zijn bezig met een verdiepingsslag op het gebied van ons interne compliancetoezicht. Onze nieuwe senior/medior compliance officer gaat dit toezicht nog meer toekomstbestendig inrichten.

Als 2de lijns compliance officer ben je verantwoordelijk voor alle aspecten ten aanzien van integriteit:

  • je ontwikkelt en redigeert relevant beleid, stelt het compliancejaarplan op en bent verantwoordelijk voor de uitvoering ervan;
  • je bewaakt de naleving van de verschillende aspecten conform het jaarplan (op basis van monitoring en SIRA op verschillende onderwerpen) en geeft de directie gevraagd en ongevraagd advies over compliance-aspecten van de organisatie;
  • je adviseert medewerkers en organiseert awareness-sessies;
  • je houdt de ontwikkelingen van relevante wet- en regelgeving bij en informeert de organisatie pro-actief over impactvolle ontwikkelingen.

Het gaat om een vaste aanstelling op basis van 32-40 uur per week (0,8-1,0 fte). Je rapporteert functie aan de directie en heb je een rechtstreekse lijn naar de raad van commissarissen.

Wat vragen wij van jou?

  • Een universitaire opleiding, eventueel aangevuld met een postdoctorale opleiding dan wel HBO opleidingsniveau.
  • Aantoonbare werkervaring in functies waarbij interne beheersingsvraagstukken een dominante rol spelen, aangevuld met vaktechnische opleidingen en natuurlijk volg je de ontwikkelingen op het vakgebied.
  • Minimaal vijf jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in de verzekeringssector.
  • Je bent gecertificeerd compliance professional of bereid dit te worden.
  • Gedegen kennis van compliance en internal control methodes.
  • Inlevingsvermogen en relatiegericht.
  • Sterke communicatieve vaardigheden; je bent in staat om zowel op inhoud als op proces de verbinding te maken en kennis binnen de organisatie over te brengen.
  • Je bent een geschikte gesprekspartner voor zowel de directie als de collega’s.
  • Uitstekende analytische vaardigheden.

Welke competenties heb je?
Je bent klantgericht, analytisch, proactief en goed georganiseerd. Ook werk je goed samen met collega’s binnen het bedrijf. Je bent goed in staat om je onafhankelijk oordeel en mening over het voetlicht te brengen, en bent daarmee een goede gesprekspartner op alle niveaus. Praktisch, betrouwbaar en integer zijn is vanzelfsprekend voor je.

Wat bieden wij jou?
Een afwisselende functie in een omgeving die zich kenmerkt door hoge kwaliteit en veel eigen verantwoordelijkheid. Je krijgt volop mogelijkheden om je te ontplooien. MediRisk kent ruime studie- en opleidingsmogelijkheden, een dertiende maand en een flexibel arbeidsvoorwaardensysteem dat je naar eigen keuze kunt inrichten. Je krijgt een goed salaris dat afhankelijk is van opleiding en ervaring. Je werkweek bedraagt minimaal 32 uur. Het werk vindt voor een groot deel plaats- en tijd-onafhankelijk plaats. Thuiswerken in combinatie met kantoorwerk is gebruikelijk. Tot slot: een assessment kan onderdeel uitmaken van het selectieproces.

Wil je meer informatie over de functie?
Neem dan contact op met Arnoud van Schaik, directeur via (030) 202 72 90.

 

Finance medewerker bij MediRisk

Financiële functie met veel vrijheid

Wil jij ons verder helpen bij de verdere professionalisering van de financiële administratie in onze unieke ledenorganisatie? Je hebt een kritische blik en – uiteraard – een scherp oog voor detail. Je bent breed inzetbaar en je kan zowel zelfstandig als in teamverband de volledige (financiële & salaris) administratie voeren. Voel je je aangesproken? Kom dan eens praten.

De functie

Als medewerker Finance ben je verantwoordelijk voor alle financiële – en HR (basis) processen. Je maakt deel uit van het Finance & Control team. Deze afdeling is belast met en verantwoordelijk voor een betrouwbare, volledige en tijdige vastlegging van de verzekeringsadministratie, inclusief personeels- en salarisadministratie. Je ondersteunt ook de manager Finance & Control en Actuariaat en de directie in de financiële sturing van MediRisk. Daarnaast werk je samen met de HR adviseur en overige leidinggevenden.

Wat ga je doen?
  • Beheer van debiteuren- en crediteurenverkeer, waaronder: ontvangen, coderen, verspreiden en boeken van in- en verkoopfacturen;
  • Beheer van de herverzekeringsadministratie, evenals de verwerking van de mutaties van de technische voorzieningen voor verzekeringsverplichtingen;
  • Verwerken van bankafschriften en beheer van geldstromen;
  • Zorgdragen voor juiste verwerking van materiële en financiële vaste activa;
  • Grootboekbeheer;
  • Controleren van boekingen op volledigheid ten behoeve van de maandafsluiting en opschonen van tussenrekeningen;
  • Assisteren en voorbereiden van specificaties ten behoeve van de maandafsluiting, jaarafsluiting en het jaarwerk ten behoeve van de jaarrekeningencontrole, waaronder vullen van balansdossiers;
  • Bewaken en bespreken van voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden met de manager Finance & Control en Actuariaat;
  • Alle voorkomende HR werkzaamheden incl. salarisbetalingen;
Wat vragen wij van jou?
  • Minimaal twee jaar ervaring in een financiële functie, je bent bij voorkeur bekend met HR processen;
  • Minimaal MBO werk- en denkniveau in bedrijfseconomie of in een administratieve richting;
  • Je werkt graag in teamverband, bent pragmatisch ingesteld en kan ook goed zelfstandig werken. Je bent accuraat, analytisch en procesbewust.

Naast kennis van AFAS is ervaring bij een financiële dienstverlener en/of verzekeraar een pre.

Wat bieden wij jou?

MediRisk biedt je een afwisselende en uitdagende functie in een omgeving die zich kenmerkt door kwaliteit en eigen verantwoordelijkheid. Je krijgt volop mogelijkheden je te ontplooien. MediRisk kent ruime studie- en opleidingsmogelijkheden, een dertiende maand en een flexibel arbeidsvoorwaardensysteem dat je naar eigen keuze kunt inrichten. Je werkweek bedraagt minimaal 32 uur per week. Het werk is voor een groot deel plaats- en tijdsonafhankelijk. Thuiswerken in combinatie met kantoorwerk is gebruikelijk. Een assessment kan onderdeel uitmaken van het selectieproces.

Meer informatie over de functie?

Neem dan contact op met Ilham el Hachimi, Manager Finance & Control en Actuariaat via 030 202 72 31 of met Marcel Heens, Senior Business Controller via 06 823 47 991.

Solliciteren met CV doe je via een mail naar ilham.el.hachimi@medirisk.nl of marcel.heens@medirisk.nl